Tanssilajit

American Tribal Style® (ATS)®

on naisellisen voiman ja itsenäisyyden tanssi, joka sopii kaikille iästä, pituudesta tai painosta riippumatta. Tämä tanssilaji yhdistää luontevasti itämaisen tanssin, flamencon, intialaisen ja pohjois-afrikkalaisten tanssien elementtejä. ATS® tarjoaa valtavasti positiivisia tunteita. Ryhmä improvisaation henkeäsalpaava prosessi antaa teille mahdollisuuden luoda aivan omanlaisen tanssin.

Varusteet: mukavat, joustavat treenivaatteet, sukat, pehmeät tanssitossut tai paljain jaloin, joogamatto, zillit.

Katso video

Lisää tribalista  

 

 

 

Tribal Fusion Bellydance

perustuu erilaisten eksoottisten ja modernien tanssimuotojen sekoitukseen. Se on maaginen yhdistelmä, joka sisältää eri kehonosien liikkeiden täsmällistä erittelyä, tarkkoja aksentteja ja pehmeiden liikkeiden suloutta. Tribal Fusion Bellydance tanssi ei jätä ketään välinpitämättömäksi!

Katso video

Varusteet: mukavat, joustavat treenivaatteet, sukat, pehmeät tanssitossut tai paljain jaloin, joogamatto.

 

 

 

 

 

Klassinen Baletti

Klassinen tanssi on tanssimaailman perustermi, joka tarkoittaa eräänlaista koreografian tyyliä. Klassinen tanssi on siis tanssitaiteen perusta. Tämä kurssi avaa oven tanssitaiteen saloihin. Tanssin liikkeet ja klassinen musiikki soivat täydellisesti yhteen.

Tunti soveltuu sekä naisille että miehille!

Varusteet: Pehmeät baletin harjoitustossut, balettipuku, trikoot, säärystimet ja muut vartalonmyötäiset lämmittelyvaatteet sopivat balettitunneille.

 

Contemporary Jazz

Kurssi perustuu perinteiseen jazz-tanssiin, johon on sisällytetty nykytanssin elementteja. Tekniikoiden yhdistäminen avaa uusia näkökulmia tanssiin kun tutut liikkeet saavat uusia sävyjä. Harjoituksissa käydään läpi tanssin peruspilareita, joihin kuuluu improvisaatio, rytmien moninaisuus, isolaatiot, impulssi, rytminen tietoisuus, musiikillinen fraseeraus sekä tanssin pulssi. Jokainen harjoituskerta koostuu kolmesta osasta: lämmittely, harjoitukset ja tanssiyhdistelmät. Opetellaan tilan käyttöä ja harjoitellaan erilaisia askelia, hyppyjä ja piruetteja, joiden haasteellisuus kasvaa kerta kerralta. Kurssin lopuksi liikkeet yhdistetään koreografiaksi. Kurssi on fyysisesti intensiivinen ja kehittää tanssijan teknisiä ja taiteellisia kykyjä.

Tunti soveltuu sekä naisille että miehille!

Varusteet: rennot treenivaatteet harjoitustossut tai päkiäsuojat, tarvittaessa polvisuojat.

 

Jooga (aamujooga, astanga, hatha, YOGAFLOW®)

Vastoin yleistä käsitystä jooga ei ole istumista jalat ristissä kädet polvien päällä. Jooga on melko raskasta fyysistä harjoitusta, jossa ovat mukana kaikki normaalin valmennuksen elementit: voimaharjoitukset ja sydän- ja verisuonijärjestelmän vahvistaminen, nivelten ja nivelsiteiden joustavuuden lisääminen ja hengitysjärjestelmän harjoittaminen. Lähteet: http://www.jooga-lakshmi.fi

Tunti soveltuu sekä naisille että miehille!

Varusteet: mukavat, joustavat treenivaatteet, joogamatto.

 

Pilates

Pilates tunneilla parannat ryhtiä, nivelten liikkuvuutta ja kehonhallintaa. Tarkoituksena on vahvistaa lihastasapainon kannalta tärkeitä stabiloivia lihaksia ja hellävaraisesti venyttää kireyteen taipuvaisia isoja lihasryhmiä. Tunneilla opetellaan käyttämään niveliä niille luonnollisella tavalla. Siten harjoitusmenetelmä sopii myös sinulle, jolla on jo jonkinlaista tuki-liikuntaelimistön ongelmaa. Tunti sopii erinomaisesti toimistotyötä tekeville niska-hartiaseudun ja selän vaivojen ennaltaehkäisemiseksi sekä aktiiviliikkujille, jotka haluavat oppia paremmin kehonhallintaa ja -huoltoa.

Tunti soveltuu sekä naisille että miehille!

Varusteet: rennot treenivaatteet, joogamatto.

 

Venyttely & Venyttely tanssia harrastaville

Venyttely on tärkeä, ennaltaehkäisevä ja kehoa huoltava harjoitus, jonka olisi hyvä olla osa jokaisen ihmisen kuntoilua. Venyttely palauttaa lihakset lepopituuteen. Se parantaa koko kehon verenkiertoa ja näin edistää aineenvaihduntaa. Lisäksi venyttely rentouttaa ja lisää nivelten liikkuvuutta. 
Runsas istuminen, yksipuoliset asennot ja kova liikunta kiristävät lihaksia. Lihakset sopeutuvat siihen pituuteen, missä ne eniten ovat. Esimerkiksi istumatyöntekijöillä kiristyvät helposti rintalihakset, lonkan koukistajat sekä reiden takaosan lihakset. Tämä vaikuttaa negatiivisesti ryhtiin sekä selän hyvinvointiin. Venyttelyharjoitukset ehkäisevät kireyksistä syntyviä vaivoja. 
Venyttely kuuluu jokaiseen harjoitustapahtumaan, mutta sitä on hyvä tehdä myös erillisenä harjoitteluna. Kun kehon liikkuvuus on kunnossa, loukkaantumisriski pienenee ja pystyt suorittamaan erilaisia lihaskuntoharjoituksia puhtaammalla tekniikalla.

Tunti soveltuu sekä naisille että miehille!

Varusteet: lämpimät ja rennot treenivaatteet, joogamatto

 

Zumba®

Kuumia rytmejä, hymyä, energiaa ja liikkumisen iloa. Zumba-tunneilla liikkuminen on hauskaa ja helppoa. Huomaamatta syke nousee, hiki alkaa virtaamaan ja kalorit palavat. 
Zumba on helppo tanssillinen tunti, jonka musiikki perustuu pääosin latinalaistansseihin, kuten; merengue, cumbia, reggaeton, salsa, hip hop, rumba, mambo, calypso, salsaton ja flamenco, sekä kansainvälisiin pop dance kappaleisiin. Zumba-tunnilla kaikki saavat tanssia omalla tyylillään. 
Tunti koostuu lyhyistä tanssiliikesarjoista, jotka kestävät aina yhden kappaleen ajan. Kun kappale vaihtuu, vaihtuvat myös liikkeet.

Tunti soveltuu sekä naisille että miehille!

Varusteet: rennot treenivaatteet.